Yazdır

Hamilelikte Egzersiz Ve Faydaları

gebelikte-egzersiz

Gebelik döneminde egzersiz yapmak oldukça önemlidir. Gebelik sırasında egzersiz yapmak gebelik belirtilerinin azalmasını sağlar ve anne adayının doğumunun daha rahat gerçekleşmesini sağlar. Riskli bir gebeliğiniz mevcut değil ise spor yapmanız oldukça faydalıdır. Anne adayının spor yapması durumunda doğumdan sonra vücudu daha kolay toparlanır.

Gebelik döneminde egzersiz yapmak ne işe yarar?
• Egzersiz sayesinde bel ve sırt ağrıları azalır.
• Anne adayın uyku sorunları hafifler.
• Anne adayı fiziksel ve psikolojik olarak daha dinç olur.
• Doğumdan sonra vücudun toparlanma süreci hızlanır.
• Denge merkezinin değişmesi kaynaklı olarak yaşanan duruş ve vücut bozuklukları hafifler.
• Normal doğum kolaylaşır.
• Annenin kendine olan güveni yerine gelir.
• Anne adayı daha sağlıklı bir şekilde kilo alır.
• Ödem ve şişlikler hafifler.

Hamilelik dönemi ile ilgili dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, egzersizlerin düzenli olarak yapılmasıdır. Egzersizlere ara vermek ya da bazen yapıp bazen yapmamak oldukça zararlıdır. Bu sebeple haftada 3 defa spor yapmak önemlidir. Gebelik döneminde yapılan egzersizlerin amacı kilo kaybı sağlamak değildir. Gebelikte egzersiz yapılsa dahi kilo alınır ancak egzersizle vücudun direnci artacağı için doğumdan sonra kilo vermek kolaylaşır. Daha sağlıklı ve dengeli bir şekilde kilo alınır. Yapılacak 20-30 dakikalık egzersizler yeterli olacaktır. Bu egzersizler anne adayının nefes nefese kalacağı, yoğun egzersizler olmamalıdır. Oldukça hafif ve gebeliğe uygun egzersizler yapılmalıdır.

Gebelikte yürüyüş, yüzme, yoga, gebeler için pilates ya da hafif tempolu koşu en uygun sporlar arasıdadır.

Anne adayının egzersiz yapmasının sakıncalı olduğu durumlar:
Şayet aşağıdaki durumlardan bazıları sizde mevcut ise egzersiz yapmadan önce doktorunuzdan izin almanız oldukça önemlidir.

• Yüksek tansiyonunuz varsa,
• Suyunuz gelmiş ise,
• Düşük riskini varsa,
• Erken doğum riski mevcut ise,
• Servikal yetmezlik ya da rahim ağzına serklaj dikişi atılması durumu mevcut ise,
• Hamilelik aşamasında kanama mevcut ise,
• Bebekte gelişme geriliği söz konusu ise egzersiz yapmak sakıncalıdır.

Gebelik döneminde hangi sporlardan kaçınılmalıdır?
• Bisiklete binmek,
• At biniciliği,
• Basketbol,
• Voleybol,
• Tenis,
• Dağcılık,
• Dövüş sporları ve dalış önerilmemektedir.

Kaynak: http://hamilelik.com/hamilelikte-egzersiz-ve-faydalari/

Paylaşmak ister misin?

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn